Friday, April 13, 2012

Dewasa kian merumitkan aku

Bersawang2 ruangan blog aku. Sepi tanpa sebarang berita dan cerita yang baru. Malam ini aku memaksa jari-jemariku untuk menari di ruangan papan kekunci bagi mencoretkan isi hati yang kian menyerabutkan jiwa.
Semakin kita meningkat usia, semakin banyak bebanan yang perlu digalas sehingga adakalanya tak tertanggung oleh akal dan kudrat. Aku sedang mengalami fasa kedewasaan itu. Banyak yang masih belum difahami,banyak yang masih belum terungkai,banyak juga persoalan yang timbul tanpa ku tahu dimana jawapannya. Dugaan hidup yang melanda, adakalanya membuat aku hampir rebah jatuh menyembah bumi. Aku perlukan kekuatan, jiwa ku perlukan santapan, hatiku perlukan ketenangan dalam mengharungi lautan kedewasaan yang amat merumitkan. Ya Allah, Ya rahman pimpin lah daku tatkala aku tidak mampu menapak berdiri..kuatkan hatiku tatkala ia terluka sakit terhiris..dan hembuskan lah kekuatan dalam diriku agar aku mampu menerima segala dugaan di kedewasaan ini dengan tabah dan tenang......

2 comments:

Afnie Abdullah said...

Salam perkenalan..

Sangat puitis diri mu CIkgi Meowth..

gurlz_meowth said...

salam perkenalan...

sekadar meluahkan rasa hati...heheheh

Previous Post Next Post Back to Top