Tuesday, July 28, 2009

Puisi malam...

Mata aku still tak ngantuk even dah lewat2 malam ni.. Tetibe jari jemari aku terasa gatal sangat nak berpuisi.Actually dah lama sgt aku tgl kan zaman berpuisi aku..rasa nya kali terakhir aku gatal berpuisi 5 tahun yang lepas. Hope percubaan after 5 tahun ni masih boleh diterima pakai...



Di malam yang dingin,
Ku lihat bulan tersenyum pada ku,
Bintang-bintang mngerdip riang,

Dedaun pohonan meliuk lentuk dek mainan angin malam..

Namun keindahan malam ini,
Tidak bisa menenangkan gelodak hatiku,
Aku jadi tak keruan,
Minda ku kusut,
Jiwa ku kelam,
Hati ku bagai ditusuk sembilu,
Merintih sayu tak siapa yang tahu,

Oh bulan, pujuk la hatiku,
Oh angin, bawalah kesedihan ku ini pergi,
Wahai bintang-bintang bisakah kau merawat hatiku?
Wahai dedaun yang melambai,
Dengarlah kesedihan ku ini..

Aku ingin bahagia..
Aku ingin damai..sedamai malam yang menyapa ku…

0 comments:

Previous Post Next Post Back to Top