Wednesday, October 7, 2009

Penempatan Gsst di Sarawak??

Entry kali ni aku coretkan rentetan kerisauan n kegusaran yang telah melanda diri dan jiwa aku beberapa jam yang lepas sehinggalah sekarang. Apa yang aku risaukan sebenarnye ni??


PENING nyerrrrrrr......

Penempatan GSST..GSST merupakan singkatan bagi Guru Sandaran Siswazah Terlatih..dan aku merupakan salah seorang daripada kumpulan GSST ni. Selepas sesi menjawab soalan INSAK n sesi Interview beberapa bulan yang lepas, kini sudah tiba musim untuk mengetahui keputusannya. Persolan yang timbul.."kat mana pihak KPM ni nk tempatkan aku?".."kat Sabah/Sarawak or semenanjung"..

Hati aku kuat menyatakan bahawa bakal2 guru yang lain turut dilanda kerisauan macam aku alami skang ni. Kerisauan yang melanda kian kronik bila desas-desus menyatakan calon2 GSST yang gagal sewaktu menjalani ujian INSAK dan sesi Interview tidak akan tersenarai dalam sesi penempatan kali ini, dalam erti kata yang lain, mereka yang gagal ni perlu mengulangi semula ujian INSAK dan juga menghadapi sesi Interview sekali lagi." Adakah aku salah seorang calon yang gagal??" .."betul ke desas-desus ni or hanye khabar angin semata2??"...aku sendiri tdk mampu menjawab pertanyaan ni..

Bertubi2 pesanan ringkas(sms) yang aku terima daripada rakan sperjuangan. Mereka turut bertanyakan soalan yang sama. arghh... "knp lambat sangat nak dapat keputusan ni!!"..aku dah bosan dengan penantian berbulan2..bosan jadi penganggur..

Tiba2 salah satu daripada kiriman sms yang aku terima luar daripada kebiasaan. Kali ni bukan lagi sms pertanyaan..tetapi sms yang bebaur penyataan.."weh, ak dpt Sarawak. Surat sampai td...."(drpd nisa ank pakcik ramli). Seram sejuk aku waktu baca sms tu. "die dapat SARAWAK??"..macam mana dengan aku?? kenapa aku masih tidak dapat sebarang kata putus daripada KPM?

Kini, sehingga waktu dan saat sekarang, aku masih menerima sms daripada rakan2 mengenai perkara yang sma.. dah ramai calon di tempatkan di Sabah dan Sarawak walaupun itu bukan negeri pilihan mereka.. Macam mana pula dengan aku???..Nampaknya sampai di saat ni..pertanyaan aku masih lagi tergantung tak bertali??

Korang rase aku ditempatkan dimana??Aku lulus tak soalan INSAK ari tu??

5 comments:

tengku_raden said...

Iterview positif,Posting wilayah tengah,Seremban. dah,jangan pening2 ok. Hehe..

gurlz_meowth said...

iyo la...tq..i'll try to be positif..en.tengku raden..ur blog..sy tak leh nak send komen la..plz do sumthing..

tengku_raden said...

xtau pasal apa org xleh nak komen... da h 3 4 kali ejas setting..
Stil xleh. Tolong bomoh sket cikgi meowth.
,

gurlz_meowth said...

awk pki layout yang pelik kot..sumtimes layout akan sbbkan setting kite lari..yang terbaru ni pun sy tak leh nak komen...

shaf_eyra86 said...

hehe....xpela..skang hg mmg ank penang sejati...cayalah!!

Previous Post Next Post Back to Top