Monday, September 28, 2009

RiAnG RiA di HaRi Raya....

Tiada apa yang indah selain dapat bersama dengan insan2 yang jauh dimata tatkala Raya menjelma. Macamtu gak la dengan aku. Raya pertama aku, seperti kebiasaan org lain, spent time dengan ahli keluarga dan sanak saudara. Sesi bermaafan bermula sebaik sahaja pulang dari menunaikan solat sunat hari raya. Baik perempuan mahupun lelaki semuanya menjatuhkan ego memohon kemaafan daripada ayah dan bonda, pakcik dan mak cik, datuk dan nenek serta cucu dan cicit.

Hari yang seterusnya, jadual aku banyak terisi dengan sesi beraya di rumah kawan2. Waktu macam ni la perlu di 'grab' aku n kawan2 untuk bertemu , bergosip serta betukar cerita selepas sekian lama tdk bersua kerna masing2 sibuk dengan tugasan masing2.

Hampir setiap hari sepanjang 1minggu raya, kami berjumpa dan bersua. Entah bila lagi dapat bersama berkongsi suka duka semacam saat ni... Kata org semakin kita meningkat dewasa semakin kurang masa kita dengan rakan2. Almaklumlah masing2 nanti akan ke next level(kawen n ada famili)..so fokus pn mesti ke arah famili masing2. Mungkin raya akan datang tak semeriah tahun ni, tapi aku nak korang suma tau, kehadiran korang di setiap kali raya menjelma telah membuat kan 'hari raya' ku menjadi riang gembira'.



Trip tgk wayang di hari raya ke-5





Makan raya SMKDOB-raya ke-3









Sesi karaoke beramai2..







0 comments:

Previous Post Next Post Back to Top