Friday, September 4, 2009

SaLaM RamaDhaN

Nampaknye spemergian aku dari ‘pearl of island’ ni..dah byk blogger2 yang mencatitkan ttg ramadhan..aku je blum lagi..Bukan bermaksud tak excited ngan kedatangan bulan ramadhan ni..Tapi kesibukan yang melanda, memaksa aku hentikan seketika kegiatan aku bersama PC tersayang…
Rasenye tak terlambat lagi..utk aku selit kan madah pujangga yag sempat aku karang smase menjalankan tugas di KL ari tu…
Whateva pn..slamat berpuase..slamat beramal…

Ramadhan menjelma lagi
Bulan yang penuh 1001 kenikmatan,
1001 ganjaran,
limpahan kurnia dari yang Esa,
Buat semua umat manusia,

Kehadirannya di damba oleh para perindu,
Di nanti oleh insan-insan yang setia,
Mengadu kasih, menghamba diri,
Kepada pencipta yang maha Agung,

Lailaturqadar malam dinanti,
Dibuka pintu, doa termakbul,
Sujudnya insan sekalian makhluk,
Kepada tuhan yang maha berkuasa,

Ya Allah, Ya Rabbi, Ya tuhan ku
Ku kagumi kebesaran mu,
Ku syukuri pemberian nikmatmu,
Payungilah aku dibawah kerahmatan mu,
Lindungilah aku daripada kealpaan,
Agar kesucian Ramadhan mu terpelihara oleh ku.



4 comments:

Anonymous said...

salam ramadhan

Anonymous said...

salam ranadhan,selamat menyambut kedatangan syawal.FATAMORGANA

shaf_eyra86 said...

alamak...lmbt dh nk wish nih...

xpe2,aku wish slamat ari raye la...awai2 gtu...ngeh3

gurlz_meowth said...

ni kat entry puasa..klu ye pn nak wish raya..wish la kat entry raye aku..heheheh

Previous Post Next Post Back to Top